Monday, 31 August 2015

Belakang Leher Anda Ada Tak Camni, Kalau Ada Tolong Baca !

Lihat belakang leher anda, jika ada tanda seperti di foto ini maka ini adalah warning bagi anda untuk segera memeriksanya ke doktor.


Jika Anda atau seseorang dalam keluarga Anda memiliki tanda di leher yang terlihat seperti ini di bagian belakang atau sisi samping leher, itu bukan kotoran.

Itu adalah kondisi yang disebut "Acanthosis nigricans", yang sering merupakan tanda dari kondisi prediabetic/ PREDIABETES.

Apa itu PREDIABETES?

Prediabetes adalah apabila kadar glukosa darah seseorang lebih tinggi daripada biasa tetapi tidak cukup tinggi untuk menjadi diabetes tipe 2. Hasil pemeriksaan Gula Darah Plasma Puasa (GDP Plasma) normal dibawah 100 mg/dl, sedangkan pada prediabetes berkisar antara 100-125 mg/dl, JIKA meningkat diatas 126 mg/dl, maka dikategorikan dalam Diabetes.

Segera bawa ke Doktor check gula darah anda, Semakin cepat semakin baik.sebelum penyakit muncul pencegahan lebih baik.

Wanita Wajib Baca ! 27 Langkah Lelaki Hendak Mulakan Zin@ Terhadap Seorang Wanita...

Sebelum korang teruskan pembacaan , admin nak advice sedikit  . Dengan pesatnya pembangunan sekarang dan teknologi , bermacam perkara boleh terjadi tanpa kita sedari . Bukan lelaki sahaja hendak disalahkan , masakan pokok bergoyang kalau angin tak ada kan . Sama juga dengan nafsu , masakan sorang je yang syok sendiri benda tak akan jadi . Namun , ketahuilah 27 perkara ini bagaimana syaitan merasuk dan menyuruh lelaki memulakan langkah maksiat :


1. salam. Blh sy kenal awk? Sy tertarik dgn prwatakan sopan awk. Dah lama sy prhatikn awk. Awk dak baik n sy trtarik la dgn tudung labuh awk. Sy harap kite bleh brkenalan.. ukhuwah fillah org kate..sy x terer sgt arab ni

2. Trima kasih krn mnerima sy. Sy akan try sedaya upaya sy mnjaga awk dan mgikut syariat. Sy tau sy bukan baik sgt, tp demi Allah, sy cuba buat yg trbaik utk awk

3. Ingat tau,,jaga aurat leklok..jgn bagi org lain nmpk..kuar ngan kwn2 tau.. jgn sorg2..blk contact sy ek..sy doakan awk selalu..

4. awak,nape x contact sy. Sy risau awk kuar lama2..ye..mmg sy xde hak pun..sy tau sy percaye awk,,tp sy x tau la nk kate cmne. Kite slalu nmpk dari jauh je ek.Tp sy rasa awk mcm dkt je ngan sy. Mgkn ni org kate cinta kot,,wak..awk cinta sy x? xnk bgtau.. tp sy tau awk cinta sy..awk da malu nk jln tmpt sy lepak sbb malukan?..kih3. .tq.. i love u too..

5. Wak,,selain family,,Allah dan rasulnyer.. awk sayang sape ek? Sape saya dlm hati awk?

6. Wak wak..dr kawan kite just pggl sy awk je..mcm x special plk diri sy utk awk. sy tringin gak nk jd cm member2 sy. Pggl syg.. bole ke? Awk pggl sy bi ek? Rasa mcm baby sket. X salah kan.. just panggilan je..thanks syg.. love u ..

7. Yang. kekdang bi tgk syg ni mcm x prcaya bi je. Yela, bi just tanya syg pkai apa je kan .. tq ek gtau,,mkin dalam pulak rindu kat syg ni .hihihi..

8. Yang bi nak syg tau,,sayanglah segalanya utk bi,,syg la pmberi semangat utk bi yang ..bi harap bi ngan syg xde rahsia lagi ek.. jgn risau..inikan membuktikan bi caring.. so jgn risau..k..yeye. . bi janji kan jaga rahsia kite..just msg je kan..love u..papai.. mmuahh!

9. Syg..da lama kite msg,,leh kite jumpe x? ye..ayang bwk la kawan2 k..tq yunk! i love u. ..

10. Tq pggl bi ngan pgglan abg.. abg tggu lame da..abg tau..kite x leh pakse dlm hubungan..la iqra hafiddin..hehe. . sikit sikit je..kih3..

11. Hi syg,,watpe 2? Nk ckp sket.. nape syg bwk satu battalion nak jumpa abg? syg x caye kat abg eh.. huhu..

12. Syg..kite jumpe k?..abg suka syg pakai tudung yg abg beli tu..cam wardina lak..bkn syg x cntk.. just nmpk mkn cntk la..nipis sikit je.. nnt jumpa nnt syg bwk sorg dah la k..

13. Syg..abg sory ngan apa jd td.. abg trsentuh jari syg td.. Tol gak ckp syg eh,,trsentuh xpe..TER.. hehe..makin tebal la pulak cinta abg kat syg..

14. Thanks jumpa td,,syg cntk la.. Ololo..abg romantik sket pun salah ke? Ske abg romantik ek? Hehe.. Eh,,td jumpa abg da berani tenung abg ek..hoho.. tgk td kwn syg cam ske kat kwn abg je.. senang la kita jumpa pasni.. tgk..Allah memberkati hubungan kite.. syg solat dah ke? Doakan abg skali ek..miss u..

15. syg..just nk tanya.. syg cinta bg berapa percent? Apa tandanya eh? 50% je huhu..yang. . just nk tanya..rambut syg panjang x? just thinking of u at the moment

16. Td terbeli tudung pendek.. yg abg bg kat syg tu.. syg..bg la gmbr syg special untuk abg yg pakai tudung td 2.. Cntk nye syg..gambar ni nak wat wallpaper hp ngan kompter abg la..

17. Yang.. syg cintakan abg berapa percent? Sepenuh hati Thanks syg..love u too.. abg janji,,abg akan jaga syg baik2 dan xkan tinggalkan syg

18. Syg..da lame kita couple kan.. xkan abg pegang tgn pun nak marah.. Syg kan milik abg.. Thank 4 being understanding. .

19. Syg kata Syg cintakan abg sepenuh hati.. kalu gitu..apa buktinya Syg cintakan abg..?
SELEPAS ITU BARU BERMULA ZINA YANG SEBENAR

20. huh! syg mengndung? tahu kat ne cube check balik dgn doktor xkan sekali buat dah mengandung,,check balik k..

21. huh! btol la syg mengndung ni?? syg,,utk kebaikan kita berdua,,lebih baik syg gugurkan kandungan tu.. gugurkan k..

22. Nape plak xnak? xberdosa la klu bunuh benda yang masing xbernyawa..gugurkan jelah!!! jgn buat masalah bleh x!!

23. xsakitlah!!! nape manje sangat ni! xkan bnda mudah cam tu pun xbleh buat..

24. sori syg,,abg xbleh temankan syg ke klinik tu,,abg malu klu terserempak dgn family or member,,malu la abg klu diorg nmpak abg bwk syg dgn perut syg yg besar tu..

25. Ape!! RM 5,000?? kau yg mengandung kau cari sendiri la duit nak gugurkan anak tu.. bukan masalah aku.. lantak kau la bukan masalah aku jgak keluarga kau pulau kau.. kau tu yg bodoh!! kau ingat kau tu cantik sgt?? aku dah xingin kat kau!! pergi mmpos!

26. jgn kol n msg lg bleh x?!.. aku sbuk.. xde masa nk layan kau!

27.(terputus hubungan)

*wanita itu mati akibat kegagalan proses penguguran..
*si lelaki mencari mangsa baru..
*dan kejadian terus berulang..

Anak Zahid Hamidi Dikecam Kerana Hina Peserta Perhimpunan Bersih 4.0


PETALING JAYA: Anak kepada Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menyelar tindakan penyokong Bersih 4 kerana membuat perhimpunan jalanan.

Di laman Facebook miliknya, Nurulhidayah Ahmad Zahid menyifatkan protes itu sebagai perbuatan bodoh dan lebih baik penyokong-penyokong yang terlibat memasuki askar dari membuat demo jalanan.

"Nak sangat pertahankan NEGARA konon? Pergi masuk Askar la. Jaga sempadan.

"Pegi Ops Pasir.. segala mak bapak Ops korang bole rasa. Nie takat uniform kuning bangga dapat masuk TV, masuk paper.. apa ke jadahnya?

"Don't make me speak Malay language because I will speak the language that made u really understand. 

Nurulhidayah juga turut menyatakan perasaan kesalnya kerana pernah berdemo ketika pada 1998 ketika era reformasi. Ketika itu, ayahnya, Zahid Hamidi pernah ditangkap oleh ISA kerana dilihat sebagai sekutu Anwar Ibrahim ketika era pemerintahan Mahathir.

"Berani sangat la tu konon nak bangkang macam tu? Aku pernah merasa zaman 1998 macam korang. Betapa BODOH nya aku ketika itu sbb berkumpul nak seronok2. 

"Time tu aku suruh Tun Mahathir turun. Aku percaya ramai yang mcm tu dulu. Tapi zaman skrg dah tak releven babe kat atas jalan ni! 

"Negara luar tu dok perhati jer nak Malaysia ni huru hara. Malas la nak cakap. Pendapat aku - ITU KERJA SIA2. Dalam bahasa mudah faham - KERJA BODOH!", tulisnya di Facebook

Selain dari itu, turut kelihatan beberapa rentetan posting di Facebook yang menyuarakan pendapatnya mengenai Bersih 4.

5 Gambar : Ini mungkin balasan akibat hubungan songsang mereka - Nids

Apa yang mereka alami amat perit untuk di terima namun mungkin disebabkan kesilapan diri mereka sendiri berlaku perkara seperti ini .
Dua wanita yang mempunyai hubungan ‘istimewa’ mengalami kecederaan di muka dan sebahagian badan selepas disimbah asid oleh individu tak dikenali baru-baru ini.
Kejadian dikongsikan sendiri mangsa di akaun Instagram miliknya beserta gambar menunjukkan wajah mereka yang menerima kesan gara-gara perbuatan ini.
p5
p4
Menggunakan akaun ‘Niddanish’ salah seorangnya yang digelar Nid berkata, mereka tidak mempunyai musuh, tidak bergaul dan lebih suka duduk di rumah sahaja jadi mereka percaya pelakunya adalah orang yang dengki.
Nid turut berkongsi perasaan sakit dan sedih yang dialaminya gara-gara susulan insiden ini menerusi kapsyen berbunyi:
“Salam kekawan harini da masuk 5 hari aku dekat HKL. Aku takut aku sakit aku sedih tengok diri aku sekarang. Semua orang cakap muka aku lain. Setiap hari aku menatap depan cermin harus aku mengalir air mata hanya tuhan saja yang tahu apa aku rasa. Aku takut hari selasa ni aku kena operate muka sedangkan operate tangan pun aku sakit apalagi bagian muka. Kenapa takda cara lain untuk sembuh? Aku takut. Aku cakap dengan mak aku nak balik, nak muka aku mak aku cakap bersabar dan dia menagis. Ya Allah kau saja tahu betapa sakitnya kami alami tolong ringankan beban kami. Amin. Hi bie walau macam mana pun saya tetap sebelah awak.”
Nid yang sering berkongsi gambarnya dan pasangan di Instagram sejak sebelum kejadian ini lagi turut memaklumkan, kes tersebut sudah pun dilaporkan kepada pihak berkuasa dan siasatan sedang dilakukan.
p1
p3
Bagi kami individu yang menyimbah asid kepada pasangan ini sememangnya tidak berhati perut, mesti ditangkap dan dihukum mengikut undang-undang.
Begitu pun pada masa sama, mana-mana penganut agama Islam harus sedar dan saling menyedarkan satu sama lain bahawa hubungan sesama jenis dilarang dan dilaknat Allah Taala jika dilakukan. – MNH 

Inilah Punca Sebenar Kenapa Bendera Malaysia Diusung Secara 'Terbalik'



Gambar jalur gemilang yang dirakam dari udara diarak secara terbalik semasa perarakan Hari Kebangsaan pagi tadi menimbulkan persoalan di kalangan netizen.


"Masaklah siapa yang bertanggungjawab. Confirm pegawai yang bertanggungjawab akan ditukarkan dalam masa 24 jam," kata netizen.


Namun, melalui penjelasan dari laman Jabatan Penerangan pula menjelaskan sebab sebenar bendera Malaysia diarak secara 'terbalik' itu.




"Jika bendera dibawa berarak secara terbentang, bahagian kepala bendera hendaklah diusung mendahului perarakan sama seperti jika ianya dibawa dengan tiang bendera.


"Apabila bendera Malaysia dipamerkan atau dilukis pada dinding, tembok bangunan atau objek yang statik, bahagian Bulan Bintang atau kepala bendera hendaklah terletak di sebelah kiri, dipandang dari hadapan,".


Jadi, tiada isu yang timbul dari gambar-gambar yang tersebar. Hanya segelintir daripada kita yang tidak mengetahui langkah-langkah mengusung bendera Malaysia. 


Apa-apa pun, selamat menyambut Hari Kebangsaan Malaysia 2015.

Rai 'MERDEKA' Dalam Hotel Bajet...

Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) menahan 12 pasangan kekasih dalam Ops Ambang Merdeka awal pagi tadi di sembilan hotel bajet di sekitar negeri ini kerana disyaki bersekedudukan. 


Ketua Penguatkuasa JAIM, Rahimin Bani, berkata 24 individu tersebut berusia antara 19 hingga 42 tahun ditahan di Klebang, Taman Merdeka dan Kampung Lapan i dalam operasi lebih lima jam yang berakhir pada 4.30 pagi tadi. 

"Antara yang ditahan ialah tiga wanita Indonesia dan seorang lelaki Bangladesh," katanya kepada pemberita di sini hari ini. 

Beliau berkata, mereka dibawa ke pejabat JAIM di Bukit Palah untuk siasatan mengikut Seksyen 53 Enakmen Kesalahan Syariah Negeri Melaka 1991 sebelum dibenarkan ikat jamin oleh keluarga masing-masing. Katanya, semua mereka juga akan menjalani sesi kaunseling. - BERNAMA

'Kepala Hotak Kau Berbaby Kat Mesej!'


Hanya kerana gelaran 'baby', seorang lelaki teruk dimaki hamun oleh seorang wanita yang cemburu menyangka suaminya bakal dirampas orang ketiga itu.

"Assalamualaikum cik dollah. Ini baby ni. Esok lepas encik habis meeting saya nak jumpa encik ye,"

"wasalam. KEPALA HOTAK kau berbaby kat mesej. Oh patotlah suami aku selalu balik lambat. Katanya meeting dengan client. Client dengan CIK baby? Kau ni memang dasar perampas! Kau tunggu esok memang aku ganyang kau. Bettina tak guna. SIAL!," balas isteri pegawai berkenaan.

Fariz Badrol, memuat naik gambar screenshot mesej caci maki dari wanita berkenaan di laman Facebook berserta dengan penjelasannya.

"Kat office orang panggil aku baby sebab aku paling muda. Termasuk pegawai ini dia panggil aku BABY. Jadi aku mesejlah pegawai ini untuk ingatkan dia tentang esok. Tak tahu jadi macam ni. Isteri dia cemburu terlampau kuat sampai aku kena hamun. 

"Adoi kak, saya lelaki. Adoi.. Tujuan upload, kepada isteri di Facebook ini janganlah cemburu sangat. Mungkin suami-suami ada kawan nama baby. Jadi siasat dulu, jangan nak ganyang orang kak. Saya lelaki," jelasnya.


Bagaimanapun, di usia dah tua bangka + berbulu seperti ini amatlah tidak sesuai menggunakan gelaran baby. 

Berilah alasan seperti ini pun, si isteri tetap tidak akan percaya kerana ianya langsung tidak masuk akal.

ad banner